DLACZEGO CYNKUJEMY OGNIOWO NASZE WIATY SAMOCHODOWE.

Nasze elementy stalowe wiat garażowych cynkujemy według normy EN-ISO. Wszystkie elementy konstrukcyjne wiaty garażowej które są wykonane ze stali zabezpieczamy tym sposobem.  Tak powstała powłoka filarów oraz belek konstrukcyjnych wiaty jest twarda i odporna na ścieranie. Nie pęka i bardzo trudno uszkodzić ją mechanicznie. W skutek tego nasze wiaty samochodowe mogą być poddane wieloletniemu wpływowi warunków atmosferycznych  Nawet w przypadku powstania mikro uszkodzeń powłoki cynkowej, następuje reakcja chemiczna dzięki której dobrze ocynkowany produkt nie zaczynie rdzewieć taką reakcje nazywamy ochroną katodową. Już samo cynkowanie daje taką unikalną ochronę a proszę pamiętać, że elementy stalowe w wiatach po pokryciu cynkiem dodatkowo lakierujemy proszkową która w procesie wygrzewania w piecu uzyskuje wysoką twardość i odporność na zarysowania.

konstrukcja stalowa wiaty garażowej

Belki stalowe wiaty garażowej w stanie surowym.


PRZEBIEG CYNKOWANIA:

Elementy stalowe wiaty przed nałożeniem powłoki cynkowej należy poddać czyszczeniu. Polega ono na usunięciu rdzy, olejów oraz smarów którymi profile stalowe są zabezpieczane po opuszczeniu huty a także szlaki spawalniczej. Po oczyszczeniu oraz osuszeniu nogi oraz belki nośne wiaty samochodowej zanurzane są w płynnym cynku. Topi się on w temperaturze ok. 419 stopni Celsjusza.  Właściwa temperatura kąpieli cynkowej wynosi aż około 450 stopni Celsjusza, Dopiero w takich warunkach żelazo zawarte w konstrukcji wiaty wchodzi w reakcję z cynkiem i może trwale do niego przywrzeć w formie równej warstwy. Dzieje się tak w skutek obustronnej dyfuzji płynnego cynku z powierzchnią profili.  Powstałe pokrycie składa się z różnorodnych warstw stopowych cynku i żelaza. Belki oraz nogi wiaty garażowej są w całości zanurzane w kąpieli cynkowej i spędzają tam kilka minut aż zakończy się reakcja dyfuzji.

Nogi wiaty samochodowej po ocynkowaniu

Nogi wiaty samochodowej po ocynkowaniu


STRUKTURA WARSTWY CYNKOWEJ:

Powłoka cynkowa  jaką posiada na swojej konstrukcji wiata garażowa ma dość skomplikowaną strukturę. Najgłębsza warstwa przylegająca do elementu słupa czy belki wiaty, ma grubość około 1 µm i jest stopem żelaza i cynku o zawartości ok. 25% żelaza. Na niej znajduje się warstwa, która zawiera 10% żelaza. Kolejna trzecia warstwa ma ok. 6% zawartości żelaza i mocno widocznych na zewnątrz metalicznych kryształach. Finalnie konstrukcje wiaty pokrywają cztery warstwy a ostatnia składa się z prawie czystego cynku.

Konstrukcja stalowa wiaty ocynkowana i pomalowana proszkowo.

Konstrukcja stalowa wiaty ocynkowana i pomalowana proszkowo.


 

Dodaj komentarz

Twój adres email nie zostanie opublikowany. Pola, których wypełnienie jest wymagane, są oznaczone symbolem *