ramy stalowe

Konstrukcje stalowe wiaty samochodowej.


Elementy składowe konstrukcji:

Podstawą konstrukcyjną naszych wiat garażowych jest konstrukcja stalowa. Konstrukcja wiaty jest wykonywana z profili z konstrukcyjnych wysokiej jakości. Dzięki dobremu magazynowaniu profile zachowują stan fabryczny. Rama wiaty składa się ze słupów nośnych i opartych na nich belkach stalowych. Słupy stalowe są wykonane z profila  zamkniętego o przekroju kwadratu (rura kwadratowa) . Słupy na obu końcach posiadają uchwyty montażowe. W dolnej części słupy są montowane do fundamentów. Łączenie z fundamentem przebiega poniżej poziomu gruntu i po uzupełnieniu podłoża wokół słupa jest nie widoczne.konstrukcja wiata samochodowa stalowa

 

Na słupach spoczywają stalowe belki poziome o przekroju prostokątnym, są one głównym elementem nośnym dachu. Punkt montażowy między słupami a belkami jest elementem widocznym ale przez swój techniczny charakter posiada walory estetyczne. Ten sam rodzaj połączenia występuje w  zespoleniu ramy stalowej z drewnianą konstrukcją dachu.  Do wszystkich połączeń ramy stalowej zostały wykorzystane śruby nierdzewne odporne na warunki atmosferyczne.

zbliżenie powierzchni lakierowanej wiaty samochodowej.


Zabezpieczenie antykorozyjne:

Cała konstrukcja stalowa wiaty garażowej jest pokrywana cynkiem w procesie cynkowania ogniowego.  Proces ten jest wykonywany w oparciu o normy EN-ISO. Powłoka filarów oraz belek konstrukcyjnych wiaty w ten sposób wykonana jest twarda i odporna na ścieranie. W ten sposób przygotowaną konstrukcje bardzo trudno uszkodzić mechanicznie a powłoka nie ulega pęknięciom i zarysowaniom. Nasze wiaty na auta poddane wieloletniemu wpływowi warunków atmosferycznych zachowują walory estetyczne i konstrukcyjne.  Nawet w przypadku powstania mikro uszkodzeń powłoki cynkowej, następuje reakcja chemiczna dzięki której dobrze ocynkowany produkt nie zaczynie rdzewieć taką reakcje nazywamy ochroną katodową. Już samo cynkowanie daje taką unikalną ochronę a proszę pamiętać, że elementy stalowe w wiatach po pokryciu cynkiem dodatkowo lakierujemy farbą proszkową która w procesie wygrzewania w piecu uzyskuje wysoką twardość i odporność na zarysowania.

konstrukcja stalowa wiaty garażowej

 

Proces zabezpieczenia elementów konstrukcyjnych w wiatach Wites Carport przebiega następująco. Po wykonaniu niezbędnej obróbki gotowe elementy konstrukcyjne są poddawane dodatkowemu czyszczeniu usuwającemu fabryczne zabezpieczenia w postaci olejów oraz smarów. Po oczyszczeniu oraz osuszeniu nogi oraz belki nośne wiaty samochodowej zanurzane są w płynnym cynku. Topi się on w temperaturze ok. 419 stopni Celsjusza.  Właściwa temperatura kąpieli cynkowej wynosi aż około 450 stopni Celsjusza, Dopiero w takich warunkach żelazo zawarte w konstrukcji wiaty wchodzi w reakcję z cynkiem i może trwale do niego przywrzeć w formie równej warstwy. Dzieje się tak w skutek obustronnej dyfuzji płynnego cynku z powierzchnią profili.  Powstałe pokrycie składa się z różnorodnych warstw stopowych cynku i żelaza. Belki oraz nogi wiaty garażowej są w całości zanurzane w kąpieli cynkowej i spędzają tam kilka minut aż zakończy się reakcja dyfuzji.

Nogi wiaty samochodowej po ocynkowaniu

Powłoka cynkowa  jaką posiada na swojej konstrukcji wiata garażowa ma dość skomplikowaną strukturę. Najgłębsza warstwa przylegająca do elementu słupa czy belki wiaty, ma grubość około 1 µm i jest stopem żelaza i cynku o zawartości ok. 25% żelaza. Na niej znajduje się warstwa, która zawiera 10% żelaza. Kolejna trzecia warstwa ma ok. 6% zawartości żelaza i mocno widocznych na zewnątrz metalicznych kryształach. Finalnie konstrukcje wiaty pokrywają cztery warstwy a ostatnia składa się z prawie czystego cynku.


Powłoka lakiernicza:

Wykonując wiaty samochodowe dbamy o estetykę, funkcjonalność oraz trwałość wszystkich pod zespołów. Jednym z najważniejszych elementów stanowiącym o tych wartościach są powłoki lakiernicze. Wszystkie konstrukcje stalowe po zabezpieczeniu cynkiem pokrywamy lakierami proszkowymi. Wiaty garażowe ze względu na pełnioną funkcje są bardzo duże i właściwe pomalowanie ich wymaga użycia największych dostępnych w naszym kraju pieców. Z tych powodów lakierowaniem budowanych przez nas wiat samochodowych zajmują się największe i najnowocześniejsze lakiernie w kraju, dysponujące automatycznymi liniami produkcji oraz własnym laboratoriami kontrolującymi na bieżąco jakość powłok lakierniczych.

wiata samochodowa lakierowana proszkowo

Ogólnie mówiąc lakierowanie proszkowe to nakładanie naelektryzowanych cząstek (20-100 μm) farby w formie proszku na powierzchnię stalowej nogi lub belki wiaty garażowej. Dzięki siłom elektrostatycznym nałożona w ten sposób farba utrzymuje się na powierzchni malowanej konstrukcji.

Gdy farba szczelnie pokryje wszystkie elementy zamyka się je w piecu gdzie nagrzewane do temperatury od 140 do 200 stopni Celsjusza. W takiej temperaturze warstwa proszku ulega stopieniu a następnie polimeryzacji. Taka powłoka lakiernicza jest odporna na korozję, chemikalia, wysoką temperaturę i uszkodzenia mechaniczne.

Współpracujące z nami lakiernie posiadają własne laboratoria czuwające nad całością procesu lakierowania. Badania prowadzone przez takie ośrodki polegają między innymi na kontroli połysku, grubości powłoki, badaniu przyczepności, twardości metodą Buchholza czy testami w komorach solnych. Lakiernie takie posiadają certyfikaty zgodne z wymogami Qualicoat dla farb architektonicznych.

Lakierowanie proszkowe elementów wiaty.

Dzięki jednolitej powłoce lakierniczej na naszych słupach i belkach możemy być pewni wieloletniej trwałości wykonywanych przez nas produktów.


Gama kolorystyczna:

Konstrukcje stalowe jesteśmy w stanie wykonać w dowolnym kolorze z palety RAL. Ramę wiat samochodowych które posiadają dach stalowy najczęściej dopasowujemy do gamy barwnej producenta blach.

du3240re11

123esd554

11240de05bgk